IV Festiwal Dobrego Piwa we Wrocławiu - cz.2

W dzisiejszym wpisie, druga część relacji z Festiwalu Dobrego Piwa we Wrocławiu. Opisywałem już cały przebieg dnia, teraz nadeszła pora na opisanie piw, których spróbowałem w okolicach leśnickiego zamku. Nie ma ich dużo, to tylko 5 piw z festiwalowych kranów plus jedno w Browarze Widawa. Dlaczego nie degustowałem większej ilości? Przede wszystkim dlatego, że duża część piw takich jak: B-Day, Bździągwa, Białe Pszeniczne, Miś, itp., czeka na swoją degustację w butelkach, w mojej domowej spiżarni. Za niedługi czas pojawią się wpisy także i o nich. A póki co, zapraszam na krótki opis piw z Festiwalu.


Kangaroo (Australian Amber Ale)
[Ekst. 12,5% wag., Alk. 5% obj.]
Browar Widawa & Browar Kopyra

Zapach - lekko słodowy, cytrusowy.

Kolor - mętny, bursztynowy.

Smak - przede wszystkim mocno goryczkowy. Smak jest lekki i dobry, momentami pojawiają się cytrusowe akcenty. Piwo jest orzeźwiające, choć nalane prosto z tanka okazało się zbyt zimne. Wysycenie - na niskim poziomie, piana bardzo ładna, utrzymuje się cały czas.

Cena: 7zł/0,3 l


Hey Now (American Wheat)
[Ekst. 11,0% wag., Alk. 3,8% obj.]
Pracownia Piwa

Zapach - lekko cytrusowy, dość pszeniczny, lekko bananowy.

Kolor - jasna, słomkowa, mętna barwa.

Smak - lekki i bardzo pszeniczny, piwo momentami cierpkie w smaku. Goryczka na niskim poziomie, pojawiają się ciekawe akcenty. Lekkie piwo o niskim nasyceniu. Piana pozostawia po sobie pierścień dookoła szkła.

Cena: 5zł/0,2 l



Rojber (Dubbel)
[Ekst. 16,0% wag., Alk. 6,8% obj.]
SzałPiw
 
Zapach - słodkawy i miodowy.

Kolor - brązowy, lekko żurawinowy.

Smak - lekko słodki, podobny do wina. Dość słodowy, a chwilami także ściągający. Goryczka na niskim poziomie. Ciekawe piwo, lekkie i słodkie. Piana na średnim poziomie, wysycenie - niskie

Cena: 4zł/0,2 l





Szczun (Tripel IPA)
[Ekst. 19,0% wag., Alk. ?% obj.]
SzałPiw

Zapach - cytrusowy, słodkawy.

Kolor - ciemno-brzoskwiniowy, lekko miedziany.

Smak -bardzo miła goryczka, lekko słodowy. Piwo dość słodkie, o wyważonym smaku, momentami pojawiają się karmelowe akcenty. Bardzo ciekawe piwo z "duszą". Piana - bardzo bogata.

Cena: 6zł/0,2 l




Ox Bile (Imperial IPA)
[Ekst. 20% wag., Alk. 8,6% obj.]
Minibrowar Haust

Zapach - mocno cytrusowy.

Kolor - przejrzysty, bursztynowy.

Smak - goryczka nie aż tak mocna, jak bym się tego spodziewał. Chwilami piwo wydawało mi się rozwodnione i jakby pozbawione swojej treści. Smak jest dość miły, ogółem dość dobre i ciekawe - muszę kiedyś spróbować jeszcze raz dla goryczki, która powinna być mocniejsza.

Cena: 5zł/0,2 l 



Grodziskie (Grodzisz)
[Ekst. 8,0% wag., Alk. 3% obj.]
Artezan

Zapach - bardzo miła wędzonka, chwilami pojawiają się także owocowe akcenty.

Kolor - słomkowy, nieprzezroczysty.

Smak - bardzo dobra wędzonka, lepsza wg. mnie od Grodzisza w wersji Pinty. Goryczka na niskim poziomie, a piwo bardzo orzeźwiające i lekkie. W sam raz na lato. Niskie wysycenie, piana dość bogata.

Cena: 5zł/0,2 l



Podsumowując, ciężko mi wybrać najlepsze piwo, jakiego mogłem posmakować. Bardzo chętnie spróbowałbym jeszcze raz Szczuna i Grodziskiego, myślę że te piwa godne są największej uwagi. Jeśli chodzi o pozostałe, w troszkę mniejszym stopniu, także są warte spróbowania. Mam nadzieję, że w przyszłym roku, uda mi się sięgnąć po większą ilość piw, a tegoroczny festiwal mogę podsumować jako degustację najważniejszych polskich nowości ostatnich miesięcy.

Copyright © Piwna Zwrotnica - blog piwny. Designed by OddThemes